Kopiowanie niemożliwe

Nordic walking

Prawidłowo wykonany trening Nordic walking aktywuje aż 90% naszych mięśni i przyczynia się do równomiernego rozwoju organizmu. Przynosi wiele korzyści, w skuteczny sposób poprawia kondycję, i to bez ryzyka kontuzji.

W przeciwieństwie do biegania, aktywizuje też górną część ciała oraz wzmacnia mięśnie brzucha.

Sport ten szczególnie polecany jest osobom, które nie mogą lub nie lubią intensywnego treningu. Jeśli masz lekką nadwagę – ta aktywność jest dla Ciebie. Już 30 minut dziennego spaceru z kijami pomaga nam w walce z niesprawnością i zapobiega pojawieniu się groźnych chorób. Pamiętaj, że aktywność fizyczna chroni przed nowotworami niezależnie od masy ciała! Nawet otyłe osoby, które są aktywne, często spacerują czy pływają, mają niższe ryzyko zachorowania na nowotwory niż szczupłe osoby, które prowadzą siedzący tryb życia!

Nordic walking może uchronić Cię przed rakiem jelita grubego, ponieważ ten rodzaj aktywności fizycznej stymuluje układ trawienny, poprawia perystaltykę, zapobiega zaparciom. Sport pomaga chronić także przed rakiem piersi i innymi nowotworami.

Czym jest Nordic walking i dlaczego warto do nas dołączyć?

Nordic walking to forma aktywności ruchowej w terenie polegająca na marszu z wykorzystaniem kijków zaadoptowanych do narciarstwa biegowego. Sport ten został wymyślony przez specjalistów ze świata sportu i medycyny jako połączenie marszu fitness z techniką odpychania się od podłoża za pomocą specjalnie zaprojektowanych kijków, których umiejętne używanie angażuje górną połowę naszego tułowia podczas energicznego marszu.

Ten ”magiczny” spacer po zdrowie według Finów, pionierów Nordic walking na świecie, łączy w sobie wszystko, co najważniejsze w promowaniu zdrowia i szeroko rozumianej profilaktyki:

  • wzmacnia układ sercowo-naczyniowy
  • zwiększa saturację krwi
  • obniżą ciśnienie spoczynkowe
  • angażuje duże grupy mięśni całego ciała
  • uruchamia górny odcinek kręgosłupa
  • rozluźnia napięcia okolic szyjno-barkowych
  • odciążą stawy
  • spala duże ilości kalorii w zależności od intensywności wbijania kijków
  • Właściwa technika Nordic walking wcale nie jest intuicyjna i wymaga fachowego instruktażu, aby w pełni czerpać korzyści zdrowotne z tej formy aktywności. Jeśli do tego dodamy niezaprzeczalne walory towarzyskie podczas treningu w grupie , zalety ćwiczeń na świeżym powietrzu w bezpośrednim kontakcie z naturą podczas długich marszów z wyprostowaną biomechanicznie sylwetką, to uzyskujemy skuteczny sposób na całoroczny trening prozdrowotny, możliwy do odbycia w dowolnym terenie, bez konieczności poszukiwania centrów fitness.
    Ważne jest, aby przed podjęciem treningu Nordic walking wziąć pod uwagę wyjściowy poziom kondycji, wagę ciała oraz ograniczenia wynikające z aktualnego stanu zdrowia.Nordic walking oferuje trzy poziomy zaawansowania, co daje nam możliwość indywidualnego dopasowania:
  • poziom zdrowotny – zalecany dla osób z wszelkiego rodzaju ograniczeniami ruchowymi, cierpiących na bóle w okolicach kręgosłupa, stawów biodrowych, kolanowych i skokowych. Skorzystają z niego pacjenci kardiologiczni, osoby z nadwagą czy z chorobami reumatycznymi. Nie ma bowiem żadnych przeciwwskazań, aby uprawiać Nordic walking na poziomie zdrowotnym. Niski poziom intensywności i odciążenie stawów przynoszą ulgę i komfort w okolicach szyjno-barkowych, a plecy i kręgosłup są wspierane.
  • poziom fitness – dla ludzi, którzy są w stanie kontynuować budowanie techniki Nordic walking. W kategoriach treningu to budowanie siły. Celem jest tu poprawa wytrzymałości i pojemności tlenowej oraz utrata wagi.
  • poziom sport – włączane zostają różnorodne formy biegania, skakania i ćwiczeń siłowych. W kategoriach treningu to budowanie mocy. Celem jest tu poprawa mocy za pomocą takich ćwiczeń jak trening interwałowy, obwodowy, które są zintegrowane z treningiem Nordic walking.

Instytut Zdrowia dr Boczarska Jedynak oferuje zajęcia Nordic walking dla wszystkich zainteresowanych, niezależnie od kondycji i masy ciała oraz stopnia znajomości techniki.

Nasi fizjoterapeuci dostosują program zajęć do indywidualnych potrzeb pacjenta!

Z nami możesz w bezpieczny i przyjemny sposób, krokiem pewnym i zdecydowanym pójść po zdrowie!

Zadzwoń i umów się na pierwszy trening!

Jeśli posiadasz swoje kijki – zabierz je ze sobą.

Jeśli nie – możesz je wypożyczyć nieodpłatnie u nas!

Zapraszamy na treningi indywidualne lub grupowe.

Umów się na wizytę!
EnglishDeutschPolski